torsdag 21 februari 2008

Silke


Silke blir vår nästa bok, tillsammans med Bitterfittan (av oss kallad BF...) av Maria Sveland, eftersom Silke är väldigt tunn och snabbläst. BF är ju högaktuell, därför passar vi på att läsa den nu. Längre fram under våren har vi förslag på massor av titlar, men det återkommer jag med längre fram.

Nästa gång diskuterar vi alltså Silke och BF, men också Vindens skugga, bl.a. för att så många var frånvarande i kväll men också för att vi ansåg att den håller att diskuteras fler gånger!
Tack för i kväll, tjejer!






10 kommentarer:

Pernilla sa...

Bra bokval!!! Har läst BF nyligen och skrivit om den i min blogg.
http://skrivarmamma.blogspot.com/2008/02/bitterfittan.html
Om ni vill kika.
Superviktig och bra bok!
Kul blogg det här! :)

Pernilla sa...

Eh,glömde att kryssa i "skicka uppföljningskommentarer..." så jag var tvungen att skriva ett till litet inlägg... Sorry.

annannadesign sa...

Det är bl.a. hos dig jag sett BF rekommenderas. Jag är riktigt nyfiken på den! Idag är den beställd hos Adlibris, tog ett tag att få tummen ur...
Tack för dina kommentarer förresten!

Pernilla sa...

Ibland tar det bara lite tid att få den där tummen ur... :)

GF sa...

Jag tyckte inte om boken BF, men det törs man egentligen inte säga utan att bli kallat reaktionär och antifeminist. Detta kan vi prata om på värt nästa möte.
GF

GF sa...

Silke däremot gillade jag. Det var en berättelse med små ord om stora händelser.
GF

annannadesign sa...

Silke kan jag hålla med dig om, men inte BF, eftersom den inte kommit till brevlådan än. Fast jag borde väl gilla den - vi kan väl inte vara överens om två böcker av två möjliga;)

GF sa...

Hej AK, hur går det med BF?
GF

Anonym sa...

Hallå där! Jag är halvvägs och lite tveksam till om jag vill uttala mig än... Jag kan säga så här: den är inte alls vad jag förväntade mig... återkommer!

Ha en fortsatt skön påsk!
//AK

GF sa...

Hej igen AK, detta skall bli intressant. //GF