lördag 19 september 2009

Aldrig har vi väl

varit så rörande överens som vi var denna gång! Om båda böckerna. Patricia Cornwell gillade vi inte... Men däremot gillade vi vårt sällskap från Guernsey! Vi verkar alla ha mått lika väl när vi läste den, även om vi kanske var överens om att slutet var något banalt, och något som verkade hastigt framtvingat. Men vi är nog alla sugna på att börja samla pengar för att såsmåningom kunna ta oss till Guernsey!

Vi kan nog också vara överens om att det var alltför lång tid sedan vi sågs, därav den alltför korta tid som ägnades åt att diskutera böckerna... Vi hade för mycket annat att hinna prata ikapp om!

Nästa träff blir hos J den 20 oktober klockan 18.30.

5 kommentarer:

GF sa...

Sitter här ensam på lunchen (de andra åkte för att äta sushi!), tänkte skriva inlägg på bloggen eftersom AK visade oss hur vi skall göra. AK hade redan gjort ett utmärkt inlägg så jag nöjer mig med en liten kommentar. Jag är väl igång med En halv gul sol. Jag kommer ihåg Biafra-kriget, intressant att läsa en roman om det. Läsandet ger mer om man kompletterar med fakta. GF

annannadesign sa...

Men du - låt inte mig bromsa! Jag tycker du kan skriva något annat... Vad du minns om Biafra t.ex. Jag minns ju ingenting!

anna sa...

jag får köra en test igen, får se om detta kommer in. Har glömt mina inloggningsuppguigter och blir galen. Har provat alla tänkbara kombinationer jag brukar ha.
Anna

anna sa...

vet inte hur jag gjorde men varför blev det grått. Ska inte ta en massa plats med detta hmm. Har börjat på boken och so far är den bra och väldigt beskrivande. Man får en bild av hur miljön är.

anna sa...

Nu har jag kommit in i "en halv gul sol" så jag kan inte sluta när jag gått av tåget. Läste ett par kapitel under min 20 minuterspromenad från tåget och hem. Nu händer det grejer!!