söndag 6 april 2008

Ändrade datum!

Eftersom många hade svårt att komma nästa gång, bestämde vi oss för ett nytt datum. Den 8/5 blir således den 14/5 istället. Observera att det är en onsdag! Till dess valde vi att läsa Frank McCourts Magistern. Vi ses hemma hos GF som också står för fika den gången.

För övrigt kan jag säga att diskussionen kring BF var intensiv och givande! Vad är feminism? var en fråga som kom upp. Vad vi tyckte om boken? Tja, åsikterna var vitt spridda - allt mellan 1-5 hade den troligtvis fått på en skala...

Även den 12/6 är ett "dåligt" datum, så det är utbytt till den 11/6, även det en onsdag. Till dess ska vi läsa Berlinerpopplarna, en bok av en författare som åtminstone är ny för mig. Spännande!

5 kommentarer:

GF sa...

Prologen till Magistern var lysande bra, fortsätter det slik blir det en glädje att läsa boken. Föresten är det alltid en glädje att läsa böcker, även om man inte tycker om den.
GF

annannadesign sa...

Jag hade andra boken i serien hemma, så då bestämde jag mig för att köpa ettan också - så nu blir det racerläsning för min del, så jag hinner med alla tre innan den 14...

Anonym sa...

jj sa:
hoppas att jag äntligen lärt mig hur jag skall lägga in kommentarer... Har äntligen kommit igång med boken, kan bli intressanta diskussioner om skillanden mellan olika skolsystem och olika lärarstilar. Men även hur vår skola och vårt samhälle skiljer sig mot Usa och Irland....
JJ

GF sa...

Som icke-pedagog ser jag fram emot att diskutera denna boken med alla er pedagoger.
GF

Kursarna sa...

Jag började med Lyckans land, och gillade den åtminstone till att börja med. Efter ett tag tyckte jag att han tappade en massa trådar... Nu har jag precis börjat med Magistern - och hoppas att den är bättre. Jag tror att vi kan få en givande diskussion nästa vecka! Pedagogik - mmm!

PS. Vad duktig du är J som lärt dig tekniken!